TDRF
NK drone race - reglement
A- Voorwoord

De F3U klassenregels maken deel uit van de FAI Sporting Code Aeromodeling deel 4.

Dit wedstrijdreglement is een vertaling van de F3 Radio Control Drone Racing 2017-editie.

Door de wedstrijdjury van het Nederlands Kampioenschap droneracen worden de reglementen als hierboven genoemd gehanteerd. Deze reglementen staan hier verder beschreven, indien er een afwijking of aanvulling van toepassing is zijn deze in het rood aangegeven onder "Local-Rules.

Multi-rotorFPV (First Person Vieuw) Racing bestaat uit multirotor aangedreven luchtvaarttoestellen welke met meerdere tegelijk in een gesloten parcours racen.

Note: een multirotor is een radiografisch bestuurd modelluchtvaartuig dat is uitgerust met minimaal drie motoraangedreven propellorinrichtingen.

Local-Rule: voor deelname aan het NKDroneRace is een drie motorig luchtvaartuig niet toegestaan.

Er kan uitsluitend met vier motoraangedreven propellorinrichtingen worden deelgenomen.

Deze multirotor aangedreven luchtvaarttoestellen worden hier verder genoemd als "model" en worden bestuurd door een FPV-PILOOT die verder "deelnemer" wordt genoemd.

De FPV-piloot wordt bijgestaan door één en slechts één helper die tijdens de hele vlucht naast hem blijft. De hoofdtaak van de helper is om het model en het luchtruim waar het model zich in bevind visueel in het zicht te houden. Daarnaast moet de helper de concurrent op de hoogte stellen van alles wat van invloed kan zijn op zijn piloot, vooral op het gebied van veiligheid. Als de helper de deelnemer vraagt om te landen of om de motoren af te sluiten, moet hij dit onmiddellijk doen.

A.1. Voorwaarden voor het deelnemen aan het NKDronerace 2018:

• Men dient lid te zijn, of bij inschrijving aan het NKDroneRace, lid te worden, individueel of als clublid van de KNVvL afd modelvliegsport.
  • Een volledig ingevuld aanmeldformulier hebben toegezonden aan de ledenadministratie subcommissie drone's KNVvL.
  • Tijdig zorg hebben gedragen voor volledige en correcte betaling aan het NKDroneRace secretariaat.
  • Een voor dat jaar geldig KNVvL lidmaatschap en FAI deelnemerspas
( Sport Licentie) hebben ontvangen.

KNVvL: De Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart is de overkoepelende organisatie voor alle luchtsporten binnen Nederland. Zij is aangesloten bij de FAI en bij de NOC *NSF. De FAI (Federation Aéronautique Internationale) promoot en organiseert luchtsporten wereldwijd en registreert internationale records. Onder haar auspiciën worden door de aangesloten landen EK's en WK's georganiseerd. Een lidmaatschap van de KNVvL is verplicht gesteld voor iedere deelnemer aan het NK F3U 2018. Het lidmaatschap omvat ook een sportlicentie en een FAI ID nr. voor deelname aan internationale wedstrijden met een FAI registratienummer en aansprakelijkheidsverzekering.

Kijk hier voor het uitgebreide reglement voor het NKDroneRace 2018
Made on