TDRF
TDRF werkt samen met de Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart - KNVvL,
de Fédération Aéronautique Internationale, FAI en de NK Drone Race.

Over KnvVl
KNVvL – De Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart is een vereniging opgericht op 19 oktober 1907.
Algemene Vergadering – De Algemene Vergadering is het hoogste orgaan van de vereniging. In de ledenraad zitten afgevaardigden van alle afdelingen van luchtsporten en luchtvaartliefhebbers.
Hoofdbestuur – Het Hoofdbestuur bestuurt de KNVvL en wordt daarin bijgestaan door de Raad van Advies, verscheidende commissies en de afdelingsbesturen.
Afdelingen – De afdelingen zijn geen rechtspersoon, maar kennen wel ieder hun eigen bestuur en commissies.

Verenigingen – De KNVvL kent buitengewone leden en aangesloten verenigingen. Buitengewone leden zijn verenigingen met eenzelfde status als gewone leden. Aangesloten verenigingen worden erkend en vallen onder de afdelingen.
Leden – Het lidmaatschap van de KNVvL is individueel of via een club (Modelvliegsport) en persoonsgebonden. Leden kunnen zich aanmelden bij de KNVvL en worden per discipline ingedeeld bij een afdeling.

Kijk voor meer informatie op de website van de KNVvL:
www.knvvl.nl
Over FAI
De Fédération Aéronautique Internationale, FAI – The World Air Sports Federation, werd opgericht in 1905. Het is een niet-gouvernementele en non-profitorganisatie internationale organisatie met als hoofddoel wereldwijd aeronautische en astronautische activiteiten te bevorderen, wereld- en continentale records te ratificeren en de organisatie van internationale competities te coördineren. Het wordt erkend door het Internationaal Olympisch Comité (IOC). Na een eeuw van gestage groei, is FAI nu een organisatie van meer dan 100 lidstaten en vormt het een sterk netwerk dat al diegenen verbindt die deelnemen aan luchtsporten wereldwijd.

Ook de KNVvL is aangesloten bij de FAI en zo is het mogelijk dat piloten vanuit diverse klassen van de modelvliegsport aan internationale wedstrijden mee doen zoals ook aan de World cups droneracing.
Wat doet de FAI precies?
FAI activiteiten omvatten het opstellen van regels voor de controle en certificering van wereldrecords luchtvaart en ruimtevaart. De FAI stelt ook de regels op voor luchtsportevenementen die worden georganiseerd door de lidstaten over de hele wereld. De FAI brengt mensen samen die deelnemen aan diverse luchtsporten over de hele wereld!

Kijk voor meer informatie op de website van de FAI:
www.fai.org
Over NK Drone race
Als we het hebben over de wedstrijden dan lees je dat het NK Drone Race bestaat uit meerdere wedstrijden. Deze competitiewedstrijden of rankings worden alle gehouden en gevlogen op outdoor tracks.

De wedstrijden vinden plaats in de open lucht, op een grasveld in een landelijk gebied.

Dit grasveld is geschikt en aangemeld als vliegveld en vrij van ander gebruik.

Met aangemeld als vliegveld wordt hier bedoelt dat dit vliegveld is opgenomen binnen het bestand van de KNVvL,

De Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart (verder genoemd als KNVvL)

De KNVvL is opgericht in 1907 en eigenaar van het Nederlands Kampioenschap drone racen verder genoemd als NK Drone Race

De tracks zullen telkens per wedstrijd weer een andere opzet kennen met een wisselend parcours en eventueel aangevuld met special effects.

Op deze manier blijft het steeds weer spannend en uitdagend om aan een competitiewedstrijd deel te nemen.

Je kan als deelnemer aan alle ranking wedstrijden deelnemen; gevolgd door één "Grand-Finale".

Maar eerst de rankings, hoe doe je mee?
Deelnemers worden gevraagd om zich per wedstrijd in te schrijven zodat wij weten hoeveel piloten er meedoen. Iedere wedstrijd kent een maximum van in totaal x deelnemers.

Tijdens alle wedstrijden zal het wedstrijdreglement zoals deze aan alle deelnemers is verstrekt worden gehanteerd.
Dit wedstrijdreglement is opgesteld volgens de FAI sporting code sectie4 effectief: Maart 2018

De rankings zullen begin april van dit jaar starten. De rankings zijn telkens op een andere locatie zoveel mogelijk verspreid over het land en meestal in een andere provincie.

Hoe ziet een wedstrijddag er uit:
Vanaf 09:00 starten we met processing: inschrijving deelnemers en een technische keuring van je quad, welke gevolgd wordt door een briefing.

Tijdens de briefing zal er ook door de wedstrijdleiding uitleg gegeven worden hoe een klacht gemeld moet worden en hoe een besluit zal worden genomen bij protesten welke invloed hebben op de wedstrijd.

Alle deelnemende piloten dienen aanwezig te zijn bij de briefing.
Vanaf 11:00 start de ranking, het is dus van groot belang om ervoor te zorgen dat je op tijd aanwezig bent.

NKDroneRace finale Na de rankings zullen de 32 beste piloten doorgaan naar de finale en daar strijden om de titel Nederlands Kampioen!

Gedurende de periode dat de rankings nog plaats vinden kun je op de website een totaal score zien en geven we indien mogelijk aan wie kans maken op een finale plaats.

Selectie voor WK
De beste drie piloten uit de competitie van het voorafgaande jaar zijn in principe geselecteerd om Nederland te vertegenwoordigen bij het officiële FAI Wereld Kampioenschap.

Voor 2018 is door de FAI bekend gemaakt dat dit Wereld Kampioenschap gehouden zal worden in Chenzen in China.

Lees hier meer over de NK Drone Race

Made on